Uber může „vykořisťovat“ své řidiče, podle amerického soudce totiž nejsou jeho zaměstnanci

Zatímco na starém kontinentu se o Uberu diskutuje především v kontextu sporu mezi tradičními taxislužbami a americkou společností, za velkou louží se začínají množit soudní pře o to, jestli je řidič Uberu zaměstnanec, anebo OSVČ – freelancer.

Aktuálně se federální okresní soud ve Philadelphii postavil na stranu Uberu a prohlásil, že řidiči Uberu jsou samostatně výdělečné jednotky a Uber jim pouze skrze svoji aplikaci dojednává kontrakty a je tedy jen zprostředkovatel.

Mohlo by se zdát, že se jedná pouze o drobnost, ale má velké konsekvence, kdyby totiž soud rozhodl jinak, Uberu se mohou řidiči výrazně prodražit. A to až natolik, že by nemohl cenou konkurovat ostatním.

Dokud totiž de jure zůstane pouze zprostředkovatelem, může tlačit cenu jízdy na minimum, přičemž veškeré další náklady zůstávají výhradně na řidiči – své služby přeci poskytují na základě své vlastní svobodné vůle a nikdo je k ničemu nenutí. V opačném případě by Uber musel řidičům platit vyšší pojištění a další výdaje dle pracovní legislativy.

Z podobného důvodu musel ostatně Uber čelit v některých městech zákazům (třeba v Londýně) a to právě proto, že místní svazy provozovatelů taxislužeb argumentovaly tím, že řidiči Uberu jsou kvůli přesčasům unavení, nemají adekvátní pojištění, lékařskou péči a další výdobytky zákoníků práce ve vyspělých zemích, což dle nich vede k vyššími riziku havárie při přepravě zákazníků.

Diskuze (3) Další článek: Netflix stále roste, překročil 125 milionů předplatitelů

Témata článku: Byznys, USA, Uber, Zaměstnanci, Taxi, Vysoké riziko, Podobný důvod, Pojištění, Soudní pře, Vyspělá země, Starý kontinent, Opačný případ, Philadelphia, Americká společnost, Zprostředkovatel, Londýn, Taxislužba, Řidič

Určitě si přečtěte