V oblasti samořízených automobilů je Uber v poměrně špatné pozici, hlavně kvůli zabití člověka jeho testovacím vozem. Vede také řadu sporů s Googlem, respektive Waymem, ze kterého měl přes inženýra vynášet důležité technologické informace. Uber dostal zákaz testování i na mnoha místech, jeho snahy o autonomní řízení ale rozhodně nekončí.
Autonomní Uber se vrací na silnici. Ale je to trošku parodie na Waymo
V rámci skupiny Uber JUMP se totiž tým Micromobility Robotics snaží zaměřit i na autonomní systém řízení pro skútry a kola. Hlavním použitím ale není řízení místo uživatele, který v danou chvíli na kole nebo skútru jede, ale jako řešení pro automatizaci platformy.
Technologie řízení bez řidiče by v takovém případě zajišťovala převoz dopravního prostředku na jiné místo – přijedou k vám domů či do práce nebo na nabíjecí stanici, kde by docházelo k automatickému nabíjení baterií. Uber také zvažuje i možnost rychlé výměny baterie, což by zefektivnilo celý proces nabíjení a dostupnost těchto dopravních prostředků v platformě.
Firma do budoucna plánuje přepravovat lidi i za pomoci letounů: