Uber je stále soukromou společností a tedy pořád nejhodnotnějším startupem na světě. To by se ale mělo změnit příští rok, kdy chce společnost vstoupit na veřejnou burzu.
Uber meziročně zvýšil tržby o polovinu, ztráty ale kvůli investicím opět narostly
Podle informací redaktorů Reuters, kteří udělali rozhovor s aktuálním šéfem Uberu (Dara Khosrowshahi), jde chystaný vstup na burzu (IPO) podle plánů a termín v roce 2019 by se tak měl konečně uskutečnit.
Uberu sice stále zvyšuje příjem, musí ale pořád masivně investovat a potýkat se s velkými problémy. Jak z pohledu legislativního, kdy dostává zákazy na provoz v mnoha významných městech po celém světě, ale i technologického.
Jeho nehoda autonomního vozu, jehož systém si Uber vyvíjí sám (a trochu ukradl z Google Waymo), způsobil velké obavy z toho, zda postupuje dostatečně bezpečně. Dle dříve uniklých informací totiž vyšlo najevo, že technologie samořízení od Uberu je roky pozadu za Google Waymo a dalšími.
Uberu přituhuje i na domácí půdě. V New Yorku nedostane nové licence
To jsou důvody, proč někteří investoři chtějí, aby se Uber zbavil ztrátové divize pro vývoj autonomního systému (Advanced Technologies Group). Šéf Uber ale věří, že vlastnění této technologie je klíčové do budoucna a s licencováním technologie třetí strany by Uber do budoucna přišel o důležitou část zisku a kontroly nad platformou.
Uber si naštěstí našel spojence, mezi kterými je nově i Toyota, která do Uberu investovala 500 milionů dolarů pro společný vývoj právě technologie řízení bez řidiče. Je jasné, že Toyota bude technologii chtít integrovat i pro vlastní vozy.
Co je to a jak funguje Uber Eats