Uber oslavil už tři roky působení v České republice a pochlubil se tak aktuálními statistikami. Uberu se v Česku velmi daří a roste neuvěřitelně rychle, každým rokem dokonce rychleji než v tom předchozím. I když například v Praze funguje Uber celkem bez problémů, Brno je stále problémové a Uber se setkává se zákazy od Krajského soudu, které Vrchní soud ruší a tak stále dokola.
Uber v Brně opět prohrává s taxikáři. Krajský soud vydal nový zákaz
Uber je ale pochopitelně globální společnost využívající sdílené ekonomiky a takové problémy zkrátka při velkých změnách fungování trhu nastávají. Uber má v plánu dát o sobě v Česku ještě více vědět novou marketingovou kampaní.
2 tisíce řidičů a 177 tisíc pravidelných zákazníků
Zatímco na konci roku 2015 jsme vás informovali o tom, že se Uber pochlubil tím, že má v Praze tisíc řidičů a během tří měsíců ho použilo 33 tisíc unikátních uživatelů, aktuální čísla už jsou díky rapidnímu růstu zcela jinde.
Dle vyjádření stoupl počet řidičů na dva tisíce – třetina z nich „pracuje“ deset hodin týdně a 91 % z nich má i jiný příjem. Jedná se tak o typickou ukázku toho, jak si lidé snadno přivydělávají při jejich aktuální práci a využívají tak automobil, který by normálně zůstal jen zbytečně zaparkovaný a ztrácel na hodnotě.
Uber koupil Otto, startup zaměřený na samořízené kamiony
Uber registruje už 400 tisíc registrovaných uživatelů mobilní aplikace v Česku, přičemž v roce 2016 to bylo 250 tisíc. 75 % aplikací stáhnutých pro tento segment dopravy představuje v Česku právě aplikace Uber, který každý měsíc získává třikrát více nových uživatelů, než všechny ostatní aplikace tohoto druhu dohromady.
Podívejte se, jak postupně rostl Uber v Praze:
Minimálně každý měsíc používá Uber 177 tisíc unikátních zákazníků. Jen za první polovinu tohoto roku se Uberu podařilo zvýšit počet jízd o 340 %, zatímco v minulém roce to byl růst „jen“ o 160 %. Konkrétní počet jízd ale Uber raději neprozradil.
Podařilo se také zlepšit průměrný čas dojezdu, který se dostal pod hranici 4 minut a hodnocení řidičů je nečekaně vysoké i na celosvětové úrovni – 4,48 hvězdiček.
Kombinace s klasickou dopravou
Ze statistik Uberu také vyplývá, že 44 % jízd začíná nebo končí na okrajových částech Prahy. Dle vyjádření zároveň uživatelé Uber velmi často používají v kombinaci s klasickou dopravou jako je metro a další, přičemž Uber slouží k vyřešení takzvané „poslední míle“ - například k domů, do školy a podobně z nebo k nejbližší zastávce MHD.
Uber aktualizuje aplikaci, sledovat cestující po vystoupení už nebude
Uber dokonce zmínil zajímavá čísla pro tunel Blanka, přes který se každý den realizuje více než 500 jízd a od otevření tunelu to je už přes 160 tisíc jízd. Uber ale nepoužívají jen Češi, 40 % lidí totiž tvoří turisté z 97 zemí světa. Za celou historii Uberu v Praze už došlo k 49 tisícům jízd na Pražský hrad, který je oblíbenou památkou, kterou turisté navštěvují.
První marketingová kampaň
Uber se rozhodl pro Prahu a Bratislavu (i v regionu střední a východní Evropy) poprvé spustit i marketingovou kampaň, protože doposud se rozvíjel bez větší reklamy.
Takhle vypadá oficiální videoreklama:
Jak je vidět na obrázcích v galerii, jde o vtipné propojení slova UBER s českými slovy, například „Ubernardýn“ a podobně. Kampaň má ukazovat, že lze Uber využít jako skvělou službu na přepravu. Zajímavostí je, že dvě kreativy jsou zaměřené na řidiče a 12 na cestující.
Momentální fokus tak zůstává stále na Prahu a také Brno, kde Uber dostává pravidelně zákaz činnosti. V rozhovoru šéf Uber pro Českou republiku potvrdil, že lokální firma je v zisku.
Mezinárodní statistiky
Na konferenci se Uber pochlubil i celosvětovými statistikami, které dobře ukazují, jak rychle se daří „startupu“ (stále není na veřejné burze a jde o nejhodnotnější startup na světě) růst. Uber už je ve více než 600 městech v 77 zemích světa a zatímco v polovině roku 2016 překonal laťku 2 miliard jízd, v květnu tohoto roku už to bylo 5 miliard jízd.
Uber už má oficiálně nového šéfa, který dříve úspěšně vedl cestovní byznys
Stejně jako v případě Prahy, ukazovali zástupci Uber, že služba pokrývá i pro klasické dopravní systémy nezajímavé okrajové části měst, kde poskytuje rychlou odezvu a příjezd řidiče v průměru do 10 minut.
Uber už dnes poskytuje různé druhy dopravy, na některých místech lze tak objednat i vrtulník nebo třeba loď. Zmíněn byl ale třeba i chystaný systém VTOL (Vertical Take-Off and Landing), od kterého se do budoucna čeká urychlení přesunu na větší vzdálenosti, přičemž cena by se měla velmi rychle snižovat na hodnoty nižší, než při použití vozidla na stejně dlouhé trase.
Uber uzavřel spolupráci s Yandexem, chtějí společně ovládnout ruský trh se sdílenou jízdou