Uber: v Praze pro nás jezdí tisíc řidičů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 29

Názory k článku

30. 10. 2016 10:29

UBER je nejlevnější a zároveň nejrychlejší alternativa taxi, která v Praze existuje.
Pro získání slevy 300Kč na první jízdu přes mobilní aplikaci UBER stačí zadat promokód: DAN777
Nástupní sazba je 25Kč
Cena za minutu: 3Kč
Cena za kilometr: 9,90Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 15:05

Bohužel Uber operuje pouze v centru, aplikaci mám už asi dva měsíce a zatím kdykoliv jsem potřeboval taxi, tak hlásila pouze "žádné vozidlo k dispozici"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2015 14:31

a aby bylo jasno - nemam nic proti placeni dane v minimalni mozne mire - to je pravo kazdeho cloveka. Co je ta minimalni mozna mira, stanovi zakony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2015 12:15

Služeb Uberu jsem využil několikrát a vždy jsem byl spokojen. Dobrá cena, spolehlivost, rychlost přistavení, cena známá předem, na mapě vidím, jak a odkud se ke mně auto blíží.Sympatické je i to, že Uber "své" řidiče vyplácí PayPalem, takže desátky platí jen někteří z nich, kdo se nechce nechat okrást o plody své práce, nemusí.Ještě by to chtělo podporovat platby bitcoinem. Aspoň ve směru Uber-řidič. To už by bylo úplně neprůstřelné. No a řidiči by se pak mohli zaregistrovat na www.localbitcoins.com a mít ještě vedlejší příjem z "vexlování" s bitcoinama za hotové - jejich pohyb po městě je pro to výhodný.
Ale je možné, že do toho Uber nepůjde, přeci jen se s vrchností snaží nějak vycházet. Ale není důvod, aby nevznikla nějaká další podobná služba (nic moc pro to není potřeba), již zcela založená na kryptoměnách a žijící v šedé zóně. A nakonec - není důvod, aby časem na podobném principu nefungovali malíři pokojů, instalatéři, zámečníci, elektrikáři - bez provozovny, bez glejtu (živnosťáku), jen s nějakým ekvivalentem Uberu. Taková hezká odpověď na Elektronickou evidenci tržeb, kontrolní hlášení DPH a podobné kudly do zad ze strany eráru. Čím víc bude erár utahovat šrouby, tím rychleji lidi do této opravdu svobodné ekonomiky nažene.Ale jedna připomínka k samotnému UBERu: Já jako klient bych velmi ocenil placení PayPalem místo registrace kreditky. Přeci jen tyto údaje dávám docela nerad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 12. 2015 11:30

tak řidiči, kteří odváží opilé lidi s auty nebo bez nich, musí mít "taxikářskou koncesi" i když nejsou taxi, řidiči uberu nemusí mít licenci? Co je to zase za nesmysl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 11:18

Ještě by to chtělo, aby se k tomuto vyjádřil nějaký opravdový řidič Uberu nebo i víc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 10:26

No, na Živě a spol. docela dlouhý článek, škoda jen, že se jedná víceméně o PR. Kéž by i ostatní články měly takovou délku, aby bylo co číst

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 09:06

Nejhorší na tom, je, že si s nimi musí člověk celou cestu povídat. Proto jezdím radši běžným taxíkem, kde řidič drží hubu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 12. 2015 06:01

33000 jízd za 3 měsíce při 1000 řidičích. To je 10 jízd na řidiče a měsíc. Takže celkové příjmy tak 2000 až 3000 za měsíc pro jednoho. Vlastně méně, něco si nechá Uber. Ani nemusím znát náklady na provoz vozidla abych viděl, že z toho se nedají ufinancovat ani povinné odvody státu (minimální zdravotní a sociální, daň z příjmu, povinné ručení, silniční daň). Vyplatit se to může opravdu maximálně někomu, kdo jezdí jinde a tohle má jen jako příležitostný vedlejšák. A nebo neplatí daně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor