Četl jsem si ten odkaz a tam žádný právní rozbor není, jen odkaz na nějaké názory nějakých anonymních právníků:"Sám nejsem právník a z konzultací tohoto aspektu s právníky jsem si odnesl závěr, že nikoli. Že bude i nadále záležet na vůli a ochotě prodávajícího či poskytovatele služby, jak si sám nadefinuje svůj reklamační řád. Ale budu jen rád, když mne někdo znalý práva přesvědčí o opaku."Pan Peterka k tomu pak v komentáři uvádí:
"Je to vztaženo k soudnímu a správnímu řízení, zatímco tady (v souvislosti s poštovními datovými zprávami) jsme v rámci soukromoprávních vztahů. Ale i bez ohledu na to: můj (laický) výklad tohoto ustanovení je takový, že znemožňuje říct něco jako „tímto se nebudu zabývat proto, že je to elektronické“. Ale neznamená to ani, že když je to elektronické, tak už nemusím (či dokonce nesmím) posuzovat, zda to splňuje i další požadavky, které na to mohou být kladeny.
Takže: musím se tím zabývat – a právní účinky bych měl hodnotit stejně, jako u listinného dokumentu. Tedy žádné neubírat, ale ani žádné nepřidávat.
Jinými slovy a zjednodušeně: nemohu odmítnout elektronický dokument proto, že je elektronický, ale stále ho mohu odmítnout proto, že nemá ty náležitosti, které by měl mít. Stejně, jako bych odmítl listinný dokument, který nemá požadované náležitosti."Každopádně v situaci, kdy operátor přijímá papírový dopis, přijímá dokonce i e-mail opatřený elektronickým podpisem, ale odmítl by mi přijmout DS jen proto, že je to DS "ve VOP má papír nebo elektronický podpis", tak v takovém případě bych osobně neváhal podat nejen stížnost k ČTÚ, ale případně ani zaplatit žalobu u soudu, protože bych předpokládal téměř určitě úspěch.