Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

  • Spousta velkých výrobců automobilů představila systém řízení bez řidiče
  • Někteří volí cestu vlastního řešení a vyvíjí technologii sami
  • Přežijí technologickou revoluci?
Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

Toyota (Lexus)

Toyota ukázala prototyp systému na modelu Lexus GS 450h, který byl vybaven celkem 11 senzory – šesti lasery (LIDAR), radarem a kamerou na střeše pro čtení značek a zjišťování okolních vozů. Testování probíhá hlavně v Japonsku, přičemž cílem je dostat počet nutných senzorů na minimum, aby bylo možné snížit cenu a integrovat technologie automatického řízení do aut.

Toyota si ale drží jedno prvenství – v oblasti automatického řízení vlastní přes 1 400 patentů – dvakrát více, než jakákoli jiná automobilka, což ji dává celkem slušné zabezpečení do budoucna s možností žalob a podílu na zisku z aut ostatních výrobců. Toyota také v rámci CESu oznámila, že vytvořila specializovaný tým odborníků z oblasti umělé inteligence, strojového učení a robotiky. V technickém týmu TRI (Toyota Research Institute) jsou vědci z DARPA i MIT a investice dosáhnou na miliardu dolarů během následujících pěti let. Současný plán počítá s tím, že by Toyota uvedla vozidlo schopné řídit bez řidiče do roku 2020.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavostí také je, že se Toyota rozhodla pro integraci multimediální opensource řešení od Fordu (SmartDeviceLink), místo toho, aby použila platformy od Googlu nebo Applu. Dle tvrzení šéfa Fordu je důvodem to, že nechtějí skončit jako výrobci telefonů. Na této platformě lze vytvářet nové aplikace, což otevírá možnosti vývojářům z celého světa.

Ale z mobilního světa také víme, jak to dopadá, když software děla nezkušená společnost, která nemá ty nejlepší inženýry jako Google a podobní a navíc postupuje příliš pomalu. Kritický problém je určitě zabezpečení.

Témata článku: Technologie, Google, Byznys, Nvidia, Umělá inteligence, Roboti, Automobily, Motorky, Volvo, Scania, Citroën, Ducati, Fiat, Velké auto, Toyota, Řízení, Automatické řízení, Autonomní funkce, Renault, Volkswagen Group, Volkswagen, Běžné auto, Roj, Jednoduchý systém, Carnegie Mellon University, Levný mobilní telefon na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 31

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

** Nová generace Mesh Wi-Fi s propojením přes elektrické rozvody ** Lepší parametry a nižší cena než u předchůdce ** Aplikace zatím podporuje jen základní nastavení bez rozšířených funkcí

Tomáš Holčík | 23

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 254

České Rajče je stále plné dětských nahotin. Student pomocí A.I. analyzoval miliony fotek

České Rajče je stále plné dětských nahotin. Student pomocí A.I. analyzoval miliony fotek

** Rajče.net má odjakživa problémy s choulostivými fotkami dětí ** Student zlínské univerzity analyzoval jeho katalog ** Neuronová síť doposud prozkoumala 6 milionů snímků

Jakub Čížek, Filip Šedivý | 73

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 112