Velký přehled automobilek a technologií pro automatické řízení

  • Spousta velkých výrobců automobilů představila systém řízení bez řidiče
  • Někteří volí cestu vlastního řešení a vyvíjí technologii sami
  • Přežijí technologickou revoluci?

Toyota (Lexus)

Toyota ukázala prototyp systému na modelu Lexus GS 450h, který byl vybaven celkem 11 senzory – šesti lasery (LIDAR), radarem a kamerou na střeše pro čtení značek a zjišťování okolních vozů. Testování probíhá hlavně v Japonsku, přičemž cílem je dostat počet nutných senzorů na minimum, aby bylo možné snížit cenu a integrovat technologie automatického řízení do aut.

Toyota si ale drží jedno prvenství – v oblasti automatického řízení vlastní přes 1 400 patentů – dvakrát více, než jakákoli jiná automobilka, což ji dává celkem slušné zabezpečení do budoucna s možností žalob a podílu na zisku z aut ostatních výrobců. Toyota také v rámci CESu oznámila, že vytvořila specializovaný tým odborníků z oblasti umělé inteligence, strojového učení a robotiky. V technickém týmu TRI (Toyota Research Institute) jsou vědci z DARPA i MIT a investice dosáhnou na miliardu dolarů během následujících pěti let. Současný plán počítá s tím, že by Toyota uvedla vozidlo schopné řídit bez řidiče do roku 2020.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavostí také je, že se Toyota rozhodla pro integraci multimediální opensource řešení od Fordu (SmartDeviceLink), místo toho, aby použila platformy od Googlu nebo Applu. Dle tvrzení šéfa Fordu je důvodem to, že nechtějí skončit jako výrobci telefonů. Na této platformě lze vytvářet nové aplikace, což otevírá možnosti vývojářům z celého světa.

Ale z mobilního světa také víme, jak to dopadá, když software děla nezkušená společnost, která nemá ty nejlepší inženýry jako Google a podobní a navíc postupuje příliš pomalu. Kritický problém je určitě zabezpečení.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,