Virtuální realita | Oculus Rift

Většina lidí nebude současnou virtuální realitu používat, ani kdyby byla zcela zdarma, tvrdí zakladatel Oculusu

Palmer Luckey, jeden z původních zakladatelů Oculusu a helmy Oculus Rift pro virtuální realitu, se vyjádřil k současnému stavu segmentu, který více méně nastartoval. A nejsou to zrovna pozitivní vyjádření.

Podle jeho slov, která zveřejnil na blogu, totiž současný hardware pro virtuální realitu není dostatečný dobrý na to, aby zaujal běžné uživatele a tedy většinu lidí. Dokonce prý ani kdyby byl hardware zcela zdarma, stejně by tuto „technologií“ v této fázi používali lidé jen chvíli a pak by ji odložili.

Palmer Luckey totiž nevidí problém v ceně, ale v kvalitě zážitku, který současné generace systémů pro virtuální realitu poskytují. Právě kvalita brzdí rozmach virtuální reality a nižší cena tak podle něj nic neřeší.

Navíc virtuální realitě chybí kritické aplikace, kvůli kterým by si tyto systémy běžní lidé koupili. Je jasné, že zapálení hráči už mají relativně z čeho vybírat, ale běžný člověk se musí spokojit jen s primitivní formou například přehrávání filmu ve virtuálním kině a podobě, což je samozřejmě horší zážitek než pohodlné posezení v obýváku a sledování filmu na televizi s mnohem vyšší rozlišením a bez ničeho na hlavě.

Nelze se tak divit průzkumu Civic Sciense, podle kterého chce 77 % lidí, kteří by si rádi koupili helmu pro virtuální realitu, hrát hry, zatímco přes 50 % dotázaných se vůbec o VR nezajímá.

Obsah je určitě velmi důležitý, protože je kritické, aby virtuální realita poskytovala kvalitní zážitky, které nesouvisí jen s nejvýkonnějším hardwarem. I to je možná důvod, proč se Facebook odklonil od priority v podobě hi-endové virtuální reality Oculus Rift (což dle neoficiálních informací vedlo k odchodu spoluzakladatele Oculusu) a raději se soustředí na mobilní verze v podobě Oculus Go a chystané Oculus Quest, které fungují zcela samostatně bez počítače a mobilního telefonu. Jedná se tak o systém, který je přístupnější pro běžné použití a hraní her u nich nemá takovou prioritu jako u hi-end modelů.

Kdy ale dojde ke zlomu a systémy pro virtuální realitu začnou být stejně chtěné jako třeba počítače nebo chytré mobilní telefony, to uvidíme až v budoucnu.

Diskuze (40) Další článek: Grafičtí fajnšmekři si stěžují. Když mají více karet ve SLI a k tomu G-Sync, výkon výrazně spadne

Témata článku: Hardware, Facebook, Byznys, Virtuální realita, Mobilní telefon, Oculus Rift, Současný hardware, Generace systému, Oculus go, Nejvýkonnější hardware, Většina lidí, Vysoké rozlišení, Běžný uživatel, Současný stav, Chystaný oculus, Zapálený hráč, Virtuální kino, Oculus quest, Zakladatel, Neoficiální informace, Oculus, Realita, Současná generace, Kvalitní zážitek, Palmer Luckey


Určitě si přečtěte

Čistič moře nejenže nefunguje, ale navíc se láme

Čistič moře nejenže nefunguje, ale navíc se láme

** Zařízení v hodnotě 40 milionů dolarů mělo sbírat z hladiny oceánu plovoucí plastový odpad ** Mise ale nenaplňuje očekávání ** Šest set metrů dlouhé monstrum nejen moře nečistí, ale navíc rozpadá

Jaroslav Petr | 24

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

** 43", 4K, 60 Hz a HDR k tomu za deset tisíc ** Televizor takových parametrů stojí téměř polovinu, co monitor ** Využití televize jako monitoru přináší řadu kompromisů, ale jde to

Tomáš Holčík | 63