Většina lidí nebude současnou virtuální realitu používat, ani kdyby byla zcela zdarma, tvrdí zakladatel Oculusu

Palmer Luckey, jeden z původních zakladatelů Oculusu a helmy Oculus Rift pro virtuální realitu, se vyjádřil k současnému stavu segmentu, který více méně nastartoval. A nejsou to zrovna pozitivní vyjádření.

Podle jeho slov, která zveřejnil na blogu, totiž současný hardware pro virtuální realitu není dostatečný dobrý na to, aby zaujal běžné uživatele a tedy většinu lidí. Dokonce prý ani kdyby byl hardware zcela zdarma, stejně by tuto „technologií“ v této fázi používali lidé jen chvíli a pak by ji odložili.

Palmer Luckey totiž nevidí problém v ceně, ale v kvalitě zážitku, který současné generace systémů pro virtuální realitu poskytují. Právě kvalita brzdí rozmach virtuální reality a nižší cena tak podle něj nic neřeší.

Navíc virtuální realitě chybí kritické aplikace, kvůli kterým by si tyto systémy běžní lidé koupili. Je jasné, že zapálení hráči už mají relativně z čeho vybírat, ale běžný člověk se musí spokojit jen s primitivní formou například přehrávání filmu ve virtuálním kině a podobě, což je samozřejmě horší zážitek než pohodlné posezení v obýváku a sledování filmu na televizi s mnohem vyšší rozlišením a bez ničeho na hlavě.

Nelze se tak divit průzkumu Civic Sciense, podle kterého chce 77 % lidí, kteří by si rádi koupili helmu pro virtuální realitu, hrát hry, zatímco přes 50 % dotázaných se vůbec o VR nezajímá.

Obsah je určitě velmi důležitý, protože je kritické, aby virtuální realita poskytovala kvalitní zážitky, které nesouvisí jen s nejvýkonnějším hardwarem. I to je možná důvod, proč se Facebook odklonil od priority v podobě hi-endové virtuální reality Oculus Rift (což dle neoficiálních informací vedlo k odchodu spoluzakladatele Oculusu) a raději se soustředí na mobilní verze v podobě Oculus Go a chystané Oculus Quest, které fungují zcela samostatně bez počítače a mobilního telefonu. Jedná se tak o systém, který je přístupnější pro běžné použití a hraní her u nich nemá takovou prioritu jako u hi-end modelů.

Kdy ale dojde ke zlomu a systémy pro virtuální realitu začnou být stejně chtěné jako třeba počítače nebo chytré mobilní telefony, to uvidíme až v budoucnu.

Diskuze (40) Další článek: Grafičtí fajnšmekři si stěžují. Když mají více karet ve SLI a k tomu G-Sync, výkon výrazně spadne

Témata článku: Hardware, Byznys, Facebook, Virtuální realita, Mobilní telefon, Oculus Rift, Současný hardware, Současný stav, Kvalitní zážitek, Nejvýkonnější hardware, Zakladatel, Vysoké rozlišení, Neoficiální informace, Mobilní verze, Nízká cena, Zapálený hráč, Kritická aplikace, Palmer Luckey, Běžný člověk, Současná generace, Realita, Oculus quest, Většina lidí, Virtuální kino, Oculus