Velké automobilky už postupně naskakují na rychle ujíždějící vlak v podobě chytrých platforem, které v případě automobilů dokáží přinést řadu novinek jak z pohledu použití, tak i efektivity a budoucího propojení. Volkswagen nyní přiblížil detaily o spolupráci s Microsoftem, jehož řešení si vybral právě pro stavbu vlastní chytré cloudové platformy.
Volkswagen bude od Tesly nakupovat baterie Powerpack pro posílení vlastní nabíjecí infrastruktury
Takzvaný „Automotive Cloud“ provozovaný na Azure poskytne díky mnoha datacentrům rychlou regionální dostupnost (odezva je u chytrých vozů důležitým parametrem), přičemž nová platforma bude dostupná jak v USA, tak i v Evropě a Číně. Samotný vývoj ale probíhá v USA.
Dle vyjádření šéfa společnost Volkswagen AG - Herberta Diesse, se automobilka snaží přetransformovat do pozice, kdy pro ní bude software klíčovou částí a bude tak určovat směr vývoje i samotných automobilů. To byl u klasických automobilek problém, protože jejich softwarové systémy byly velmi omezené, zastaralé a nedaly se snadno na dálku aktualizovat - ať už pro přidání nových funkcí, tak i opravení chyb.
Apple se spojil s Volkswagenem. Zatím jen na vývoji autonomních dodávek, které budou převážet zaměstnance
Opakem je právě Tesla, která je technologickou společností a software tvoří jádro, kolem které funguje celý vůz, který je neustále připojený k internetu přes mobilní síť a získává pravidelně a zdarma aktualizace. Díky tomu lze rychle inovovat i se stejným hardwarem a získat větší hodnotu pro zákazníka, aniž by se cokoli muselo měnit z pohledu výroby nebo jezdit do servisu, což znamená další náklady.
Volkswagen počítá s tím, že první vůz s podporou nové platformy se začne vyrábět v roce 2020 v Evropě a Číně, v roce 2022 pak přímo v USA.