Skoro bych to zavedl jako povinnost, že každá nabíječka, která má nadstandardní výkon musí obsahovat baterii, tak aby nedocházelo k přetěžování sítě.Pokud budu mít maximální výkon 145kW (výkon aktuálních tesla superchargerů), tak bych měl mít baterii na 4*145kW, tedy nějakých 600kW a k tomu přípojku na 30kW. To znamená, že jsem schopný po dobu 4 hodin (reálně o něco déle, protože budu z baterie odebírat jen 145-30 kW) nabíjet na maximální výkon. A během zbytku dne jsem schopen nabít baterii na 100% (30kW * 20 = 600kW). Proč si myslím, že je to správné řešení, protože většina služeb má své špičky kdy a naopak doby, kdy je nikdy nepoužívá. Čtyři hodiny jsou můj odhad špičky, protože ne vždy bude u stanice stát auto a ne vždy pojede dobíjení na 100% výkonu, asi by měla být přípojka o něco výše dimenzovaná, tak aby se dala baterie dobít za noc (kdy nabíječka bude s vysokou pravděpodobností bez odběru). Jedná se o návrh, jak férově rozdělit náklady na udržování elektrické sítě mezi provozovatele nabíječky a distributora elektřiny. Ještě malý dodatek, přípojku bych samozřejmě nelimitoval 30kW, ale pro vyšší výkon, by byl potřeba souhlas distributora. Tzn. za předpokladu, že v síti je nadbytek přenosových kapacit a nadbytek elektřiny například z větrných elektráren, tak se nemusí trápit baterka a pojede se o sto šel ze sítě. Zároveň si tím budujeme i základy pro chytrou síť, tedy síť kde distributor může jednoduše požádat odběratele aby omezili svůj odběr, v tomto příkladu aby přešli na 30kW zaručeného výkonu.