Vyhledávač DuckDuckGo získal investici 10 milionů dolarů. Konkuruje hlavně Googlu a nabízí uživatelům soukromí

Vyhledávač DuckDuckGo získal investici 10 milionů dolarů. Konkuruje hlavně Googlu a nabízí uživatelům soukromí

Google se v poslední době potýká s problémy, které se týkají nakládání se soukromými informacemi o uživatelích, které využívá k nejrůznějším účelům. Příjem Google je stále z větší části tvořen z reklamy a data o uživatelích používá k vylepšování metrik v této oblasti. Vyhledávač DuckDuckGo jde ale zcela jinou cestou.

DuckDuckGo se už od svého založení v roce 2008 zaměřuje na udržení soukromí uživatelů, takže mezi základní vlastnosti patří i to, že neukládá žádné informace o uživateli a jeho vyhledávání.

DuckDuckGo získalo investici 5 milionů dolarů naposledy v roce 2011, nyní ale po sedmi letech získává další, stále poměrně malou investici 10 milionů dolarů od OMERS Ventures.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání služeb dle poměru trackování

A proč tak málo? Dle informací Search Engine Journal totiž společnost větší peníze nepotřebuje, protože je už od roku 2014 v zisku díky využití reklamy dle zadaných klíčových slov. Oproti Googlu však neprobíhá žádné trackování ani propojování do historie uživatele, jedná se pouze o jednoduchou anonymní reklamu na vyhledávaná slova.

DuckDuckGo chce investici použít pro edukaci v oblasti ochrany soukromí uživatelů a také rozvoj vlastní aplikace, která blokuje různé trackovací nástroje. DuckDuckGo tak skvěle ukazuje, že lze mít byznys model postavený na reklamě, aniž by muselo docházet k porušování soukromí uživatelů.

Diskuze (10) Další článek: AMD rychle naskakuje na 7nm technologii výroby od TSMC. Grafické karty uvede ještě letos a procesory Zen 2 příští rok

Témata článku: Google, Vyhledávače, Investice, Soukromí, Reklama, Soukromá informace, Poslední doba, Uživatelé, Základní vlastnost, Milión dolarů, Nejrůznější účel, Vyhledávač, Soukromí uživatelů, Dolar, Velký peníze, Velká část