Waymo získalo další bláznivý patent, který má pomoci při srážce s chodci. Zatímco loni na jaře si ještě tehdejší Google nechal patentovat speciální povrch karoserie s upravenou přilnavostí, takže chodec se při střetu k auto doslova přilepí a neodlétne kamsi do křoví, nový patent jde ještě mnohem dál.
Karosérie by mohla pomocí elektronických napínáků měnit pružnost. Zatímco v běžném stavu by byl povrch tvrdý, pokud by palubní počítač usoudil, že se blíží střet s chodcem, kterému už nedokáže zabránit, táhla povolí napětí, a povrch karosérie umožní lépe absorbovat energii střetu.
Povrch se při střetu více prohne, chodec by měl mít více možností ze srážky vyjít bez vážnějšího zranění.
Patent je v každém případě nanejvýš teoretický a nepopisuje přesně, z jakého materiálu by vlastně musel být povrch auta vyrobený, aby měl podobné vlastnosti. S trochou nadsázky by byl nejpružnější hadrák – velorex.
Budoucnost patří autonomním automobilům: