Zákaznické hodnocení produktů na velkých e-shopech silně ovlivňuje poptávku po daném zboží, zejména na velkých renomovaných e-shopech. O to více komunitou zamává skutečnost, že ne vždy odpovídá realitě. A přesně s tím se nyní musí potýkat obří Amazon.
Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř
The Wall Street Journal (via The Verge) totiž přišel se zprávou, podle které si zaměstnanci Amazonu s přístupem do interního systému přivydělávají tím, že tu a tam za pár set dolarů odstraní negativní komentář u produktu, anebo zvýší jeho hodnocení. Mělo se tak stát především v Číně, ale píše se i o případech z USA.

Hodnocení produktu na Amazonu. Úplatní zaměstnanci si nechávali zaplatit za to, že z jednohvězdičkového produktu udělali třeba pětihvězdičkový. NO a pak to prasklo.
Výrobce či distributor zboží se zkouší se zaměstnancem spojit zpravidla skrze jeho sociální sítě, ze kterých už se dalo vytipovat, jak bude povolný a o kolik si řekne za vylepšení uživatelského hodnocení. Zbytek je už klasický úplatkový scénář.
Jeff Bezos je nyní nejbohatším člověkem za posledních 40 let. Přinejmenším
Amazon se ve vyjádření dušuje, že vše prošetří a ještě více omezí přístup svých zaměstnanců do systému. Každá podobná změna bude zároveň lépe evidovaná, aby měl supervisor okamžitě přehled o tom, že kontrolor smazal komentář. Může se pak podívat, zdali se jednalo o oprávněný čin.