Zaměstnanci Amazonu za pár stovek dolarů mazali negativní hodnocení

Zaměstnanci Amazonu za pár stovek dolarů mazali negativní hodnocení

Zákaznické hodnocení produktů na velkých e-shopech silně ovlivňuje poptávku po daném zboží, zejména na velkých renomovaných e-shopech. O to více komunitou zamává skutečnost, že ne vždy odpovídá realitě. A přesně s tím se nyní musí potýkat obří Amazon.

The Wall Street Journal (via The Verge) totiž přišel se zprávou, podle které si zaměstnanci Amazonu s přístupem do interního systému přivydělávají tím, že tu a tam za pár set dolarů odstraní negativní komentář u produktu, anebo zvýší jeho hodnocení. Mělo se tak stát především v Číně, ale píše se i o případech z USA.

Klepněte pro větší obrázek
Hodnocení produktu na Amazonu. Úplatní zaměstnanci si nechávali zaplatit za to, že z jednohvězdičkového produktu udělali třeba pětihvězdičkový. NO a pak to prasklo.

Výrobce či distributor zboží se zkouší se zaměstnancem spojit zpravidla skrze jeho sociální sítě, ze kterých už se dalo vytipovat, jak bude povolný a o kolik si řekne za vylepšení uživatelského hodnocení. Zbytek je už klasický úplatkový scénář.

Amazon se ve vyjádření dušuje, že vše prošetří a ještě více omezí přístup svých zaměstnanců do systému. Každá podobná změna bude zároveň lépe evidovaná, aby měl supervisor okamžitě přehled o tom, že kontrolor smazal komentář. Může se pak podívat, zdali se jednalo o oprávněný čin.

Diskuze (7) Další článek: Čínský Google: Blokoval by Dalajlámu, informace o znečištění a evidoval by každého uživatele

Témata článku: Amazon, USA, E-shopy, Čína, Zaměstnanci, Negativní hodnocení, E-shop, Druhá strana, Pár stovek, Zlatý důl, Hodnocení, Sociální síť, Dolar, Produkt, Wall Street Journal, Stovka dolarů, The Verge, Negativní komentář, Verge