Baterie do eTronu stojí 1 mil. Kč, proud na nabíjení (beze ztrát) je asi za 1/10 spotřeby nafty/benzínu. Aby se to vyplatilo u eTronu, musíte za 4 roky najet týdně asi 2500 km, což půjde těžko, protože reálně najede cca >200 km a musel byste denně stát v poledne u superchargeru (a v noci taky). I kdyby u Tesly byla cena baterií poloviční, dojezd dvojnásobný, životnost baterií dvojnásobná a servis zadarmo, stejně je rentabilita a použitelnost sci-fi a takové auto si nekoupím (viz realistické články o používání těchto aut od autonovinářů z Německa). Nebo si přečtěte rozhovor se správcem flotily Monety. A nebo si přečtete rozbory Tesly u od finančníků...
BTW: politici rozhodli o tom, že emise elektroauta jsou nula, což je blbost (započtěte výrobu elektřiny, uhlíkovou stopu na výrobu baterií a budete se divit). Politici také vymysleli burzu elektrické energie, pomocí které náklady na OZE platí jádro (jako zdroj s nejmenší uhlíkovou stopou). Politici (v Německu) stopli jaderné elektrárny a pálí tolik uhlí jako nikdy před tím... a u nás se něco podobného chystá. Ještě mám nekriticky tleskat elekromobilům?
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 07. 2019 18:09