Tesla se dlouhou dobu potýkala s výrobou nového „levného“ elektromobilu Model 3, u kterého si již v minulosti stanovila metu 5 tisíc vyrobených kusů týdně, tedy 20 tisíc měsíčně. Po několika odkladech se milník podařilo splnit doslova na poslední den.
V neděli totiž Tesla, respektive i Elon Musk oznámil, že během poslední týdne dokázali vyrobit celkem 7 tisíc elektromobilů, přičemž 5 tisíc kusů tvořily právě Modely 3.
Elon Musk ohlásil reorganizaci Tesly, propustí 9 % zaměstnanců
Aby byl milník dosažen, musel Elon Musk nejen spát přímo v továrně a reorganizovat výrobu, ale také přistavět část s novou výrobní linkou k běžné továrně, která je narychlo postaveným obřím stanem. Elon Musk si ji pochvaluje díky flexibilitě a nízké ceně, přičemž pro danou část výroby je to dle tvrzení dostačující řešení.
Již dříve Elon Musk v rozhovoru prozradil, že zásadním problémem výroby bylo kromě jiného přílišná snaha tlačit roboty tam, kde je to pro ně složité a pro lidi jednoduché a naopak. Zkrátka to, co zvládají lidé rychle a efektivně, může být velký problém pro roboty a je třeba si dobře rozmyslet, co v danou chvíli skutečně vyžaduje přechod na robotickou výrobu. Do budoucna se pochopitelně počítá s tím, že se pomocí robotů bude v Tesle vyrábět takřka vše, ale v tomto případě šlo o rychlost a škálování s co nejmenšími zádrhely.
Tesla Model 3 už se v Kalifornii prodává lépe než BMW, Mercedesy a všechna další auta stejné kategorie
Otázkou nyní je, zda se Tesle podaří tempo 5 tisíc kusů Modelu 3 týdně udržet a postupovat k dalšímu cíli, který už Elon Musk zmínil – 10 tisíc kusů týdně. Poptávka po Modelu 3 je totiž stále obrovská a tento elektromobil se stává jedním z nejpopulárnějších vozů ve své třídě v Kalifornii a dalších státech USA.
Tesla má rekordní příjem i ztrátu. Chce mít nejrychlejší a nejkvalitnější výrobu aut na světě