Microsoft na Azure vůbec nevydělává, snaží se o rychlý růst

Na konci minulého měsíce zveřejnil Microsoft čerstvé finanční výsledky za poslední čtvrtletí, kde se mimo jiné pochlubil i velmi pěknými čísly z oblasti cloudové platformy Azure.

Microsoftu se podařilo zvýšit příjem z tohoto segmentu o 127 % v meziročním srovnání. Vzhledem k tomu, že Microsoft soupeří hlavně s velikánem v podobě Amazon Web Services a řadou dalších od Googlu, IBM, Oraclu a dalších, jedná se o velmi vysoký růst.

Má to ale své ale, na které upozornil výzkum Karla Keirsteada. Zatímco Amazonu se podařilo u AWS zvýšit v posledním čtvrtletí minulého roku marži o 29 %, Microsoft musí na Azure doplácet. I když tak Microsoft roste v příjmech a počtech zákazníků, kvůli slevám a výhodným nabídkám, kterými se snaží nové zákazníky přilákat, musí prodávat pod cenou.

Klepněte pro větší obrázek

Microsoft navíc varoval, že marže na cloudových službách by se měla v následujících dvou fiskálních čtvrtletích ještě dále snižovat. Tento přístup je poměrně klasickou strategií pro získání tržního podílu, který má Microsoft Azure už poměrně velký – v rámci srovnání IaaS hlavních hráčů je Azure druhou největší cloudovou platformou. Otázka zní, jak dlouho to dokáže Microsoft udržet.

Steve Ballmer se už na konci minulého roku rozčiloval, že Microsoft důležitá čísla o zisku Azure tají, protože vše balí do takzvaného „inteligentního cloudu“, kde jsou ale i další služby. Microsoft by chtěl do roku 2018 zvýšit příjmy z cloudu na 20 miliard dolarů, takže lze předpokládat, že ještě dva roky bude k získávání zákazníků přistupovat podobný způsobem, který není zatím příliš výdělečný.

Diskuze (11) Další článek: Od libovolného člověka na Facebooku nás dělí jen 3,57 dalších kontaktů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,