Na konci minulého měsíce zveřejnil Microsoft čerstvé finanční výsledky za poslední čtvrtletí, kde se mimo jiné pochlubil i velmi pěknými čísly z oblasti cloudové platformy Azure.
Microsoft za čtvrtletí vydělal pět miliard dolarů, Windows 10 má 200 milionů počítačů
Microsoftu se podařilo zvýšit příjem z tohoto segmentu o 127 % v meziročním srovnání. Vzhledem k tomu, že Microsoft soupeří hlavně s velikánem v podobě Amazon Web Services a řadou dalších od Googlu, IBM, Oraclu a dalších, jedná se o velmi vysoký růst.
Má to ale své ale, na které upozornil výzkum Karla Keirsteada. Zatímco Amazonu se podařilo u AWS zvýšit v posledním čtvrtletí minulého roku marži o 29 %, Microsoft musí na Azure doplácet. I když tak Microsoft roste v příjmech a počtech zákazníků, kvůli slevám a výhodným nabídkám, kterými se snaží nové zákazníky přilákat, musí prodávat pod cenou.
Microsoft navíc varoval, že marže na cloudových službách by se měla v následujících dvou fiskálních čtvrtletích ještě dále snižovat. Tento přístup je poměrně klasickou strategií pro získání tržního podílu, který má Microsoft Azure už poměrně velký – v rámci srovnání IaaS hlavních hráčů je Azure druhou největší cloudovou platformou. Otázka zní, jak dlouho to dokáže Microsoft udržet.
Ballmer útočí na Microsoft, chce aby zveřejnil čísla o cloudu a hardwaru
Steve Ballmer se už na konci minulého roku rozčiloval, že Microsoft důležitá čísla o zisku Azure tají, protože vše balí do takzvaného „inteligentního cloudu“, kde jsou ale i další služby. Microsoft by chtěl do roku 2018 zvýšit příjmy z cloudu na 20 miliard dolarů, takže lze předpokládat, že ještě dva roky bude k získávání zákazníků přistupovat podobný způsobem, který není zatím příliš výdělečný.