Za jaké příspěvky na Facebooku utrácí marketingové oddělení Andreje Babiše? A co třeba SPD Tomia Okamury za jeho fotografie z posilovny? Přesně na toto odpoví vestavěná služba Facebooku jménem Knihovna reklam.
Prodali byste Facebooku či Googlu obsah svého telefonu? Firmy nabídly 500 Kč měsíčně
Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co nového se zase objevilo na Street View
Americká sociální síť ji spustila po aférách z minulých let, kdy ji kritikové obviňovali z toho, že se z Facebooku stala platforma pro netransparentní politickou kampaň a nikým nekontrolované ovlivňování výsledků voleb počínaje Brexitem a konče třeba prezidentskými volbami v USA.
Přehled útrat za promované příspěvky na stránce Andreje Babiše
Do vyhledávacího pole můžete napsat název jakéhokoliv subjektu na Facebooku, který si zaplatil za propagaci libovolného příspěvku. Na kartě pak všechny uvidíte včetně těch už neaktivních a u politických stran máte k dispozici i podrobnou statistiku, kolik za jednotlivé příspěvky utratily, na jakou demografickou skupinu cílily a tak dále.
Klub Sisyfos rozdal Bludné balvany. Ocenil mimo jiné Tomia Okamuru a Andreje Babiše za šíření pitomostí
U ostatních (nepolitických) stránek máte k dispozici jen základní přehled, které příspěvky na Facebooku propagují. Můžete zkusit i naše Živě.cz, nicméně aktuálně žádnou kampaň nenajdete.
Kolik korun zaplatilo marketingové oddělení za fotografii s langošem a kolikrát se příspěvek zobrazil českým uživatelům Facebooku
Analýze českých politických stran a jejich útratám na Facebooku před nedávnými volbami do Evropského parlamentu se blíže věnuje článek na iRozhlas.cz.