Také kroutíte hlavou, když v regálech samoobsluhy už koncem září narazíte na první čokoládové Mikuláše a o pár týdnů později i na vánoční cukroví? Data Googlu potvrzují, že rozhodnutí manažera prodejny rozhodně nebylo předčasné, tou dobou totiž začíná pomalu řešit Vánoce celá společnost.
Aktualizovaný přehled slev na Cyber Monday 2021. Kde a co se vyplatí nakoupit?
Češi se na vánoční sezónu začínají připravovat každým rokem o něco dříve, letos už od konce září, ukazují data Googlu. Liší se tím od ostatních zemí střední Evropy, kde tato vlna přichází až výrazně později.
Jak roste vyhledávání v souvislosti s nákupními akcemi v předvánoční sezóně
Kromě vánočních dárků roste například zájem o různé dekorace, svíčky i netradiční adventní kalendáře. Mírně oproti předchozím rokům roste zájem Čechů o povánoční výprodeje. Podle dat ČSÚ přibyl od začátku pandemie e-shopům více než jeden milion potenciálních zákazníků, které se teď budou snažit oslovit.
„Podle dat z loňského roku lze vyhledávající rozdělit do dvou hlavních skupin: část z nich se po dárcích na internetu rozhlíží od první půlky listopadu, druhá skupina začíná až v prvním prosincovém týdnu,“ komentuje obchodní ředitel české pobočky Googlu František Štrupl.
Dárky hledáme každým rokem o něco dříve. Zvětšuje se také počet těch, kteří nakupují online, což podpořila i pandemie
Trendy ve vyhledávání korelují podle obchodníků s trendy reálných prodejů. „První vlna vánočních nákupů se v Česku začíná zvedat o něco dříve než na ostatních trzích, kde působíme, a vidíme během ní dva výrazné vrcholy v první polovině listopadu a začátkem prosince,“ potvrzuje Klára Blažková z Alza.cz.