Podle dat Googlu začíná předvánoční sezóna už krátce po letních prázdninách

Také kroutíte hlavou, když v regálech samoobsluhy už koncem září narazíte na první čokoládové Mikuláše a o pár týdnů později i na vánoční cukroví? Data Googlu potvrzují, že rozhodnutí manažera prodejny rozhodně nebylo předčasné, tou dobou totiž začíná pomalu řešit Vánoce celá společnost.

Češi se na vánoční sezónu začínají připravovat každým rokem o něco dříve, letos už od konce září, ukazují data Googlu. Liší se tím od ostatních zemí střední Evropy, kde tato vlna přichází až výrazně později.

Klepněte pro větší obrázek
Jak roste vyhledávání v souvislosti s nákupními akcemi v předvánoční sezóně

Kromě vánočních dárků roste například zájem o různé dekorace, svíčky i netradiční adventní kalendáře. Mírně oproti předchozím rokům roste zájem Čechů o povánoční výprodeje. Podle dat ČSÚ přibyl od začátku pandemie e-shopům více než jeden milion potenciálních zákazníků, které se teď budou snažit oslovit.

„Podle dat z loňského roku lze vyhledávající rozdělit do dvou hlavních skupin: část z nich se po dárcích na internetu rozhlíží od první půlky listopadu, druhá skupina začíná až v prvním prosincovém týdnu,“ komentuje obchodní ředitel české pobočky Googlu František Štrupl.

Klepněte pro větší obrázek
Dárky hledáme každým rokem o něco dříve. Zvětšuje se také počet těch, kteří nakupují online, což podpořila i pandemie

Trendy ve vyhledávání korelují podle obchodníků s trendy reálných prodejů. „První vlna vánočních nákupů se v Česku začíná zvedat o něco dříve než na ostatních trzích, kde působíme, a vidíme během ní dva výrazné vrcholy v první polovině listopadu a začátkem prosince,“ potvrzuje Klára Blažková z Alza.cz.

Diskuze (2) Další článek: Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,