Tesla šetří a končí s bezplatným nabíjením svých elektromobilů

Pět let budovala Tesla svou síť nabíječek Supercharger, která je patrně nejlepší a nejrozsáhlejší sítí pro rychlé nabíjení elektromobilů. Majitelé vozů této značky ji za určitých podmínek mohli využívat bezplatně, nicméně tomu je nyní konec. Oznámil to Elon Musk na sociální síti Twitter.

V uplynulých dvou letech se opakovaně objevovaly zprávy, že Tesla přestane poskytovat možnost bezplatného nabíjení – ty ale byly pokaždé následně dementovány. Éra definitivně skončila v úterý 18. září po předchozím Muskově oznámení na Twitteru.

Bezplatné dobíjení měli možnost získat noví zákazníci, kteří si objednali Model S, Model X nebo Model 3 Performance s referenčním kódem od stávajícího vlastníka, jenž jim koupi vozu doporučil. Akční nabídka přitom platila po celou dobu životnosti uvedených modelů.

Místo doživotního nabíjení dostanete kredit

Po ukončení programu dostanou noví zákazníci kredit ve výši 100 dolarů, který mohou uplatnit na nabíjení nabíječkami Supercharger. To je samozřejmě ve srovnání s nabídkou bezplatného neomezeného celoživotního doplňování energie nesrovnatelně horší varianta.

Bezplatné nabíjení bylo nejen přidanou hodnotou pro majitele elektromobilů Tesla, ale sloužilo jako propagace toho, jak může být tato technologie bezproblémová. Automobilka si klade za cíl udržet zákaznickou zkušenost i s placeným modelem tím, že na nabíjecí stanici nebudou muset řidiči dělat nic navíc.

Úkol zněl jasně: snížit náklady, zvýšit zisky

Konec této pobídky se jeví jako další krok ve snaze o snížení nákladů, přičemž cílem je dosažení co možná nejlepšího hospodářského výsledku za letošní rok. Teoreticky by výrobce mohl přistoupit i ke snížení cen svých vozidel, neboť náklady na doživotní bezplatné dobíjení musely být pochopitelně započítány v jejich ceně.

Síť nabíječek Supercharger dosud dodala více než 400 GWh elektrické energie a tempo se neustále zrychluje, jelikož přibývají jak nové stanice, a (zejména díky Modelu 3) roste i počet automobilů, které je využívají. Je logické, že automobilka, která finančně krvácí, musí snížit náklady a zvýšit příjmy.

Vzhledem k tomu, že síť nabíječek stále roste a ve vozovém parku přibývají elektrická auta, mohou se platby za dobíjení stát významným zdrojem příjmů, který umožní Tesle ještě rychleji rozšiřovat nabíjecí infrastrukturu.

Diskuze (19) Další článek: Pro studentskou šalinkartu stačí v Brně zajít na web. Tři vysoké školy zajistí potvrzení o studiu online

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,