Uber pokračuje v rychlém rozšiřováním a „ovládnutí“ světa vlastní platformou pro sdílenou jízdu a tento rok chce dosáhnout nových milníků také v Číně.
Uber: v Praze pro nás jezdí tisíc řidičů
Do konce příštího měsíce by měly být vozy s řidiči Uberu dostupné v 18 nových městech v Číně, přičemž do konce roku by celkový počet pokrytých měst měl překročit stovku.
Tak rychlé rozšiřování je problém především pro současné hráče na trhu, mezi kterými je například společnost Didi Kuadi, o které jsme už několikrát psali v rámci srovnávání. Podle informací zažívá Uber 3000% růst v počtu jízd a nelze se tak divit, že je Uber nejatraktivnějším a také nehodnotnějším startupem na světě.
Uber překonal milník – uskutečnil už miliardu jízd
Didi Kuadi je ale v Číně doma, má už ověřenou síť řidičů, která pokrývá přes 200 měst, takže je k dispozici i v menších městech. I když plánuje Uber překročit „jen“ 100 měst do konce roku 2016, bude to určitě citelný zásah do byznysu stávajících platforem pro sdílenou jízdu případně i taxislužeb. Pokud Uber dokáže sebrat polovinu obratu, může to znamenat i finanční problémy pro všechny ostatní, kteří nemají platformy dostatečně optimalizované. Je jasné, že řidiči budou také preferovat takovou platformu, která bude platit více.
UberEats: dovážka jídla přímo od Uberu startuje v deseti městech USA
Právě proti rychlému útoku Uber se rozhodly konkurenční platformy jako Lyft, Didi, Grabtaxi nebo Ola spojit a využít vlastního rozšíření pro společnou spolupráci. Zároveň by si měli pomoci i v oblasti technologií, ale je otázka, kam až taková spolupráce může zajít a zda bude stačit k tomu, aby například zpomalila Uber i v Číně.