Virtuální realita je doménou Samsungu. V loňském roce držel 72% tržní podíl

Za loňský rok zůstal Samsung v mobilním segmentu, i přes nepovedený Note 7, co do počtu prodaných kusů jedničkou. V posledním čtvrtletí roku 2016 jej však v prodejích těsně předskočil americký Apple. V segmentu chytrých hodinek se v loňském roce Samsung posunul ze druhé na třetí místo, ovšem v oblasti mobilní virtuální reality je situace zcela opačná.

Jak informuje jihokorejský zdroj, loni bylo na trh dodáno celkem 6,3 milionů VR zařízení. Brýlí Samsung Gear VR se prodala 4,51 milionu, což pro Samsung znamená zhruba 72% podíl na trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá VR řešení od Samsungu. Pohání ho vrcholné mobilní telefony výrobce a využívá jejich displej. Oproti podobným systémům však není headset jen pouhým držákem, ale má i hardwarovou podporu optimalizovanou Oculusem

Nejvíce „virtuálních brýlí“ se prodalo v USA, v Japonsku byl rozdistribuován zhruba milion Gear VR. Analytici se domnívají, že Samsungu k prvenství dopomohly předobjednávky smartphonů řady Galaxy S7, ke kterým bezplatně přidával aktuální generaci brýlí Gear VR Lite a tím umožnil uživatelům přístup k virtuální realitě ještě před uvedením Google Daydream.

Na druhém místě se s 12,5% tržním podílem umístilo Sony, následované HTC Vive (6,7 procenta trhu) a zmiňovaným Google Daydream (4,1 procenta). Celý segment okolo virtuální reality podle analytiků loni vydělal okolo 1,8 miliard dolarů (45,6 miliard Kč), v letošním roce se pak očekává ještě větší rozšíření trhu s virtuální realitou, protože spolu s novými high-end modely by měli mobilní výrobci postupně představovat i nové generace brýlí virtuální reality.

Zdroj Yonhap

Váš názor Další článek: Týden Živě: Novinky ze světa procesorů a boti na webu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,