Významný okamžik pro pornoweby: Unilever a Heinz zkouší reklamu na Pornhubu

Velké nadnárodní firmy Unilever a Kraft Heinz poprvé zkusily inzerovat na webu Pornhub. Jednalo se o jednodenní testovací kampaně pro produkty značek Dollar Shave Club a Devour. Pro weby s pornografickou tematikou je to významná událost, mají totiž obrovské návštěvnosti, ale inzerenti se k nim zatím moc nehrnou. 

Obě kampaně zněly poměrně nevinně, například pánské holící potřeby Dollar Shave Club se snažily zaujmout sloganem: „Pokud budete používat naše toaletní potřeby, tak už tuto stránku nebudete muset navštěvovat.“ Kampaň na mražené potraviny zase využívala zažitého pojmu Food Porn.

Pirátský pokus i cílený plán

Po zveřejnění reklamy ihned zareagovala některé média, která zprávu o využití reklam na Pornhubu rozšířila. Rozvířila se tím i kritika, že tím inzerující firmy legitimizují obsah na Pornhubu, který je nejen lechtivý, ale v některých případech na hraně legality (minimálně v některých zemích). 

Přesto si kreativní ředitel Dollar Shave Clubu Matt Knapp využití reklamy na webu pro dospělé pochvaluje: „Není to drahá reklama, je zajímavá a dopad je obrovský.“ Také zdůrazňuje fakt, že se adult reklama velice dobře cílí na muže.

Jako zajímavost lze uvést, že reklama na holící potřeby nebyla schválena centrálou Unileveru a jednalo se o určitou pirátskou aktivitu marketingového oddělení Dollar Shave Clubu. Mluvčí celého Unileveru byla z této akce zděšená a novinářům slibovala, že se to už nikdy nestane. Na druhou stranu Kraft Heinz bere adult reklamu jako zajímavou variantu reklamy, kterou teď testují a nezříkají se ji použít i v budoucnu.

Celá věc je zajímavá zejména v tom, že největší světoví inzerenti pomalu testují reklamu na webech pro dospělé a začínají zkoumat reakce, jak z hlediska obchodního, tak společenského. Pornografické weby mají obrovské návštěvnosti, ale kvůli nízkému zájmu inzerentů je zde reklama velmi levná. Přitom má teoreticky velký dosah a je dobře cílená na mužské zákazníky. 

Pornhub se pomalu stává součástí popkultury a tudíž ztrácí i ze své „skandálnosti“. Do budoucna se může stát velkou konkurencí pro Youtube, zejména u starší generace. Pochopitelně se na tom mohou svézt i ostatní pornografické weby. Pro tvůrce erotického obsahu by to znamenalo více peněz a otevírání nových možností. Po vzoru youtuberů bychom se například mohli dočkat generace populárních porntuberů apod. 

Diskuze (18) Další článek: Intel má největší programovatelný čip na světě. Obsahuje 43,3 miliardy tranzistorů

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,