V lednu odešla z Applu významná osobnost - Avi Bar-Zeev, který měl na starost velmi zajímavý projekt. V Applu totiž vedl tým vyvíjející brýle pro rozšířenou realitu.
Aplikace na HoloLens pomáhá zedníkům stavět komplexní cihlové zdi
Avi Bar-Zeev se svými 34 patenty není v oblasti rozšířené a virtuální reality žádným nováčkem, protože jeho začátky v této oblasti sahají až do devadesátých let, kdy pracoval pro Disney a podílel se na prvních zážitcích ve virtuální realitě. Se svým startupem si díky akvizici prošel i Googlem (stál na počátku Map), tři roky byl v Amazonu, kde vyvíjel drony, a čtyři roky pracoval i v Microsoftu, kde se podílel na zrodu Hololens.
Od roku 2016 ale pracoval v Applu na projektu brýlí pro rozšířenou realitu, od kterých se očekává, že by se v první formě mohly dostat na trh už v roce 2020. Dle jeho oznámení odešel z Applu se skvělým pocitem, odchod byl plánovaný a chystá se pustit zase do jiné „revoluční“ oblasti.
Apple a rozšířená realita
I když samozřejmě neprozradil, na čem konkrétně pracoval, v rámci jeho životopisu na Linkedin se nachází zmínka o vedení týmu, který měl v Applu na starost prototypování, koncepty, vývojářskou podporu a další části rozšířené reality, včetně nastavení dlouhodobých plánů.
Tim Cook se už dříve vyjádřil, že se současnými technologiemi nelze vyrobit něco miniaturního v podobě tenkých brýlí, co by zároveň poskytovalo pokročilý zážitek z rozšířené reality.
I přesto, že není hardware, lze ale jistě připravit software, nový typ grafického rozhraní a další části, které nejsou závislé na samotné dostupnosti potřebného hardwaru. Jakmile miniaturizace pokročí na dostatečnou úroveň, lze pak takový produkt vytvořit mnohem rychleji. Jedná se ale o investice, které jen tak nevrátí, alespoň do doby, než by takové zařízení mělo úspěch na trhu.
Apple chystá brýle pro rozšířenou i virtuální realitu zároveň, tvrdí zdroj z firmy
Od brýlí pro rozšířenou realitu se očekává, že by mohly být nástupcem chytrých telefonů. Jakmile taková doba nastane, Apple rozhodně nechce být tím posledním na trhu a zopakovat si situaci, ve které se ocitla například Nokia nebo Microsoft, kteří nedokázali dostatečně rychle naskočit na novou éru chytrých mobilních telefonů.