Stalo se vám už někdy, že jste na Facebooku klikli na video, ale odkaz vás přesměroval na úplně jinou stránku? Facebook se právě chystá vůči takovým podvodným praktikám zakročit. Na novinku upozornil Neowin.net.
Video, které není video
Na Facebooku se rozmnožil nový typ podvodné reklamy v podobě takzvaných „clickbait“ videí. Ty se na první pohled tváří jako klasická videa. Ve skutečnosti však nejde o video a za úvodním obrázkem s matoucí šipkou pro spuštění videa se skrývá odkaz, který uživatele po kliknutí přesměruje na jinou stránku.
Vypadá jako video, ale není to video.
Šipka „play“ na tomto obrázku s odkazem nemá co dělat
Na základě nespokojenosti ze strany uživatelů se Facebook pustil do boje proti tomuto typu reklamy. Podle vývojářů mají tvůrci takto zavádějícího obsahu počítat s tím, že zobrazování jejich příspěvků se v nejbližších týdnech rapidně sníží. Jakým způsobem, to zatím Facebook nespecifikoval, ale můžeme předpokládat propracovanější algoritmus na odhalování těchto praktik.
Zástupci Facebooku však jedním dechem dodávají, že majitelé poctivých stránek se nemusí bát snižování distribuce jejich obsahu.
Proti tzv. clickbaitu stavěl Facebook obranné hradby už nedávno. To se však zaměřoval na klasické textové příspěvky, které nadpisem slibovaly něco jiného než co stránka skutečně obsahovala. Příspěvky, které mají přívlastek „clickbaitové“, používají k nalákání uživatele celkem typické struktury nadpisů. Nový automat Facebooku je dokáže rozpoznat a takové příspěvky pak mají nižší váhu pro zařazování mezi zobrazované novinky ve feedech uživatelů.