Mobilní aplikace Záchranka slaví rok, nyní přináší řadu novinek

Mobilní aplikace Záchranka slaví rok, nyní přináší řadu novinek

Aplikace Záchranka slaví první rok od svého spuštění. Za 12 měsíců má za sebou 333 000 stažení (256 000 Android, 69 000 iOs, 8 000 Windows Phone) a 7 000 nouzových volání, ze kterých byly v 750 případech vyslány zdravotnické záchranné služby na pomoc pacientovi. O úspěchu aplikace svědčí nejen několik prestižních ocenění, ale především reálné příběhy lidí, kterým aplikace skutečně pomohla zachránit život. Tým aplikace Záchranka si na duben tohoto roku připravil několik zásadních novinek: zdokonalené funkce pro neslyšící, webovou verzi aplikace, vylepšenou databázi veřejných defibrilátorů a mnoho dalšího.

„Když jsem před čtyřmi lety vytvářel v rámci bakalářské práce původní koncept této aplikace, nenapadlo mě, že se myšlenku podaří zrealizovat v takovém formátu, v jakém funguje dnes. Co mne těší především je, že aplikace reálně pomohla ve stovkách případů pacientům k rychlejšímu příjezdu záchranných složek. Je to hnací motor pro celý náš tým, který neustále pracuje a vylepšuje funkce aplikace tak, aby co nejvíce vyhovovala potřebám pacientů i záchranných služeb,“ říká Filip Maleňák, zakladatel aplikace. Na financování projektu se podílí mimo jiné i Nadace Vodafone.

Dosavadní zkušenosti s aplikací Záchranka právě jasně ukazují, že se jedná o výborného pomocníka k rychlému přivolání záchranné služby. Díky přesné lokalizaci pacientů a dalším informacím, které aplikace zasílá, bylo možné výrazně zkrátit čas příjezdu ZZS. Tým aplikace Záchranka se stále snaží přicházet s inovacemi, proto je na duben letošního roku připraveno mnoho novinek.

Aplikace nabídne nové zdokonalené nastavení pro neslyšící. Neslyšící budou moci při volání na tísňovou linku v přehledné obrázkové tabulce zvolit, s jakým problémem záchrannou službu kontaktují. Pro krizové situace, kdy nemá volající staženou aplikaci a jejím stahováním by se zbytečně ztrácely cenné minuty, je tu další novinka: nouzové tlačítko jako webová verze aplikace, ke které stačí mít pouze internet v telefonu. Veřejnosti bude pomáhat také webová verze databáze, kde najít nejbližší automatizovaný externí defibrilátor. Do ní může defibrilátor spolu s fotografií a umístěním zapsat úplně každý.

O nových verzích aplikace budou uživatele informovat push notifikace, které se zobrazí na displeji chytrého telefonu, žádnému z uživatelů tak nic neunikne. Upozornění v podobě notifikace bude uživatele informovat také o nebezpečí nebo kritické situaci - ať už půjde o havárii vody, výrazně zhoršený stav ovzduší nebo třeba záplavy.

Aplikaci Záchranka čeká v období od dubna do června také nová informační kampaň, která se zaměří na veřejnost, jež nepatří mezi časté uživatele internetu, tedy zejména starší generaci. ZZS JmK ve spolupráci s Magistrátem města Brna a DPMB bude cílit na Brňany využívající prostředků městské hromadné dopravy. Počínaje 1. dubnem budou do vozů DPMB nainstalovány informační letáky a videospoty, které představí aplikaci Záchranka, její výhody a zároveň vybídnou k jejímu instalování do mobilního telefonu. Kampaň proběhne pod záštitou náměstka primátora města Brna Mgr. Petra Hladíka.

Myšlenka na aplikaci vznikla původně jako bakalářská práce nynějšího vývojáře Záchranky Filipa Maleňáka na VUT v Brně. Díky partnerům, kteří projekt financují, se z nápadu mohla stát aplikace, která pomáhá zachraňovat životy. Velké díky patří Nadaci Vodafone ČR, generálnímu partnerovi aplikace Záchranka, Alfa-Helicopter, České pojišťovně, iSetos a Jihomoravskému Kraji, ZZS JmK i dalším krajským záchranným službám.