Vítězem 16. ročníku soutěže WebTop100 se stal Milan Škoda-FOTO, jehož firemní web zabodoval u odborné poroty a získal tak nejvyšší možné ocenění. Osobností digitálního marketingu roku 2017 je Filip Podstavec. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo dnes v Národním domě na Vinohradech.
Ve středu 15. listopadu byly slavnostně předány ceny vítězům soutěže WebTop100, která každoročně oceňuje kvalitu a profesionalitu webů a marketingových projektů českých firem. Do 16. ročníku soutěže se přihlásilo celkem 222 projektů, které ohodnotilo a zpětnou vazbu jim poskytlo na 60 expertů na jednotlivé oblasti digitálního marketingu.
Absolutním vítězem kategorie Firemní web roku 2017 se stala společnost Milan Škoda-FOTO. „WebTop100 pro nás znamená každoroční nezávislý audit našeho webu. Uvědomujeme si, že ani my, ani naši vývojáři z PragueBestu nemůžeme už mít pohled úplně nezávislý a porotu WebTop100 považujeme za velice odbornou a objektivní. Komentáře a podrobné hodnocení bereme jako významný zdroj informací a využíváme je při rozvoji webu. A v neposlední řadě: podaří-li se nám získat v soutěži nějaké ocenění, jsme rádi za publicitu s ním spojenou“, uvedl Martin Škoda, zástupce majitele Milan Škoda-FOTO.
Novinkou letošního ročníku byly dvě soutěžní kategorie: Online nástroje a Self-care. Nejlepší online nástroj má společnost Kiwi.com s.r.o. Kategorii Self-care vyhrála Hypoteční zóna Hypoteční banky.
„Nová kategorie Selfcare se ve WebTop100 teprve zabydluje, ale patří k těm nejdůležitějším - až 20 % zákazníků zvažuje volbu nového dodavatele i s ohledem na kvalitu online selfcare. Český trh je těmito nároky specifický a v mezinárodním porovnání si proto přihlášené projekty stojí velmi dobře. Ale i tak je stále spousta prostoru ke zlepšování, takže doufám, že WebTop100 přitáhne k těmto rozhraním větší pozornost firem a ty se budou nadále zlepšovat i s ohledem na tvrdou konkurenci na českém trhu,“ shrnul Jiří Suchý, garant soutěžní kategorie a Digital Strategy Director agentury Sherpas (dříve Dobrý web).
Speciální ocenění Osobnost digitálního marketingu získal Filip Podstavec, 27letý online marketingový specialista, lektor, přednášející, moderátor, milovník asijské kuchyně a vlastník nástroje Marketing Miner.
Speciální ocenění Digitální agentura roku si pak odnesla agentura Prague Bistro Digital, zaměřující se na služby v oblasti webdesignu a tvorbu webových stránek.
„Rok od roku se přihlášené weby mezi sebou stávají konkurenceschopnější. Letos bylo hodnocení webů velmi vyrovnané a na předních pozicích tak rozhodovaly opravdu malé detaily. Dá se s klidem říci, že světové moderní trendy se obtiskávají i do webů vytvořených v českém prostředí, a to je rozhodně krok dopředu,“ hodnotí letošní přihlášené projekty Jakub Jordanidis, porotce pro web – grafický design a Senior Visual Designer agentury Sherpas (dříve Dobrý web), která konferenci a soutěž WebTop100 pořádá.
Výsledky kategorií Firemní web v roce 2017
- Žebříček Auto-moto:
- ZETOR TRACTORS a.s. (Vlastník: ZETOR TRACTORS a.s., Autor: Giant interactive s.r.o.) - www.zetor.cz
- Žebříček Banky:
- Hypoteční banka, a.s. (Vlastník: Hypoteční banka, a.s., Autor: MEDIA FACTORY Czech Republic a.s.) - www.hypotecnibanka.cz
- Žebříček Cestovní ruch:
- Žebříček E-shopy:
- Milan Škoda-FOTO (Vlastník: Milan Škoda-FOTO, Autor: PragueBest s.r.o.) - www.fotoskoda.cz
- Žebříček Gastronomie:
- Žebříček IT:
- Žebříček Obchod a služby B2B:
- Žebříček Obchod a služby B2C:
- SAPELI, a.s. (Vlastník: SAPELI, a.s., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.sapeli.cz
- Žebříček Pojišťovny:
- Pojišťovna České spořitelny, a.s., Vienna Insurance Group (Vlastník: Pojišťovna České spořitelny, a.s., Vienna Insurance Group, Autor: FG Forrest, a.s.) - www.pojistovnacs.cz
- Žebříček Průmysl a energetika:
- CENTROPOL ENERGY, a.s. (Vlastník: CENTROPOL ENERGY, a.s., Autor: CENTROPOL ENERGY, a.s.) - www.centropolenergy.cz
- mcePharma s.r.o. (Vlastník: mcePharma s.r.o., Autor: Giant interactive s.r.o.) - www.mcepharma.cz
- Žebříček Telekomunikace:
- Vodafone Czech Republic a.s. (Vlastník: Vodafone Czech Republic a.s., Autor: MEDIA FACTORY Czech Republic a.s.) - www.vodafone.cz
- Žebříček Marketingové a IT agentury:
- AITOM Digital s.r.o. (Vlastník: AITOM Digital s.r.o., Autor: AITOM Digital s.r.o.) - www.aitom.cz
- Ocenění v kategorii Firemní web:
- Nejlepší design roku 2017: T.E Development Group s.r.o. (Vlastník: T.E Development Group s.r.o., Autor: Breezy s.r.o.) - www.t-e.cz
- Nejlepší UX roku 2017: HAKO-MZDY,s.r.o. (Vlastník: HAKO-MZDY,s.r.o., Autor: AITOM Digital s.r.o.) - www.hako-mzdy.cz
- Absolutní vítěz kategorie Firemní web roku 2017: Milan Škoda-FOTO (Vlastník: Milan Škoda-FOTO, Autor: PragueBest s.r.o.) - www.fotoskoda.cz
Speciální ocenění
Výsledky ostatních kategorií v roce 2017
- Kategorie Nejefektivnější digitální řešení:
- #jetovtobě - Jak reklamní kampaní pohnout s celou generací mladých (Vlastník: Vodafone Czech Republic a.s., Autor: McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s r.o.) - www.vodafone.cz/jetovtobe/
- Kategorie Digitální reklamní kampaň:
- Rupturalismus (Vlastník: Prague Bistro Digital s.r.o., Autor: Prague Bistro Digital s.r.o.)
- Kategorie E-mailingová kampaň:
- Zboží dle aktuálního počasí (Vlastník: HUDYsport a.s., Autor: ACOMWARE s.r.o.)
- Kategorie Mobilní řešení:
- Kategorie Microsite:
- Vstupní studie (Vlastník: AITOM Digital s.r.o., Autor: AITOM Digital s.r.o.) - www.vstupnistudie.cz
- Kategorie Obsahový marketing:
- Fitrecepty (Vlastník: VERDON CAPITE s.r.o., Autor: Pábení s.r.o.) - www.fitrecepty.info
- Online nástroje:
- Kiwi.com (Vlastník: Kiwi.com s.r.o., Autor: Kiwi.com s.r.o.) - www.kiwi.com/cz
- Self-care:
- Hypoteční zóna (Vlastník: Hypoteční banka, a.s., Autor: Hypoteční banka, a.s.) - www.hypotecnizona.cz